Om oss

Bøler skolekor ble stiftet i 1973 av Ingvild Beisvåg, som var lærer ved Bøler skole. Skolekoret er et av Oslos største med rundt 80 medlemmer. Aspirantkoret med sine 40 jenter som går i 2.-4. klasse ved Bøler, Nøklevann eller Østensjø skole. Hovedkoret består av jenter fra 5. klasse til 2. klasse på videregående skole. I tillegg har vi Oslo Vocalis er for de eldste koristene.

Bøler skolekor betyr mye for skolen og bydelen. De er en del av et stort kormiljø på Bøler som samarbeider om store konsertprosjekter sammen med bl.a. Oslo Vocalis  og Parenti Vocalis. Parenti Vocalis ble stiftet 1983 som et foreldrekor for Bøler skolekors medlemmer. Dette samarbeidet har ført til at koristene i Bøler skolekor har fått synge store, kjente korverk med orkester, bl.a. Mozarts Requiem. Ellers beriker de nærmiljøet med konserter ved årets høytider, samt har egne jazz- og musikalkonserter med profesjonelle musikere.

Det blir ingen jul uten julekonsertene i Bøler kirke, da er kirken fylt til randen av sangglade mennesker.